Bądź fit, zacznij biegać

biegające kobiety

Zdrowy tryb życia – to hasło słyszymy praktycznie codziennie. Jednak niewiele osób wie tak naprawdę co to oznacza. A jest to bardzo proste, tylko trzeba chcieć wprowadzić zmiany do swojego życia. Od czego trzeba zacząć? Od zmiany swoich codziennych nawyków, w tym przyzwyczajeń żywieniowych. W dalszej kolejności warto podjąć wszelkie działania by jak najwięcej się ruszać. Jedną z najpopularniejszych form aktywności fizycznej kojarzonej ze zdrowym życiem jest bieganie. Co warto o nim wiedzieć zanim zaczniemy codziennie biegać?

Dlaczego bieganie jest tak popularne?

Bieganie jest obecnie jednym z najpopularniejszych sportów uprawianych amatorsko. Biegać może praktycznie każdy, trzeba jedynie pamiętać, żeby odpowiednio się przygotować oraz by w czasie pierwszych sesji biegowych nie przeciążać zbytnio organizmu, gdyż może mieć to skutek odwrotny od zamierzonego. Obok tego, że bieganie może uprawiać praktycznie każdy, jest to doskonały sposób na polepszenie swojej kondycji fizycznej, co dla wielu osób jest doskonałym treningiem przed dalszymi ćwiczeniami.

Jakie zalety płyną z codziennego biegania?

Bieganie ma wiele zalet. W większości są to korzyści dla naszego zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Do najważniejszych zaliczyć można przede wszystkim:

  • polepszenie kondycji fizycznej – w miarę jak będziemy biegać regularnie, nasze ciało staje się coraz bardziej sprawne i wytrzymałe na większy wysiłek fizyczny. Z czasem możemy pokonywać większe dystanse lub wprowadzać nowe elementy do treningu i nie odczuwać tak ogromnego zmęczenia niż wcześniej;
  • polepsza się nasze zdrowie – w czasie biegania organizm dotlenia się co znacznie poprawia stan naszego zdrowia, pomaga także oczyścić organizm z toksyn;
  • poprawia się wygląd naszej cery – to wszystko również dzięki lepszemu dotlenieniu organizmu;
  • lepiej śpimy – szczególnie jeśli biegamy wieczorem – organizm jest lepiej dotleniony, ale i w czasie biegania odstresowujemy się, zapominamy o codziennych stroskach;
  • jesteśmy bardziej odporni na stres;
  • mamy możliwość poznania nowych osób, które również biegają;
  • mamy możliwość poznania nowych terenów w naszej okolicy.
Zobacz również  Jak nie dać się zaskoczyć wiosennej pogodzie?

Jak się ubrać do biegania?

Strój do biegania powinien być dostosowany do pory roku. Jednak trzeba pamiętać, by się nie przegrzewać, zbyt gruby strój może być też niewygodny. Najlepiej odzież i obuwie zakupić w specjalistycznym sklepie sportowym. Na początek, szczególnie jeśli o bieganiu myślimy amatorsko nie musimy inwestować w drogie, markowe buty. Jednak warto kupić specjalne buty do biegania, gdyż pomagają one odpowiednio rozłożyć ciężar naszego ciała w czasie biegania. Podeszwa buta powinna być w miarę elastyczna i posiadać bieżnikowanie. Jest to ważne w czasie biegania na różnych nawierzchniach – chroni stopy przed przypadkowym poślizgnięciem, co może skutkować poważną kontuzją. Warto też pamiętać o tym, by ubranie było elastyczne i wygodne. Warto zwrócić uwagę, żeby t-shirt nie posiadał wewnątrz szwów, by nie powodować otarć skóry w czasie biegania.

Jaka pora jest najlepsza na bieganie?

Teoretycznie, wiele osób wskazuje na to, że najlepszą porą dnia na bieganie jest późne popołudnie oraz wieczór. Jednak w praktyce każdy z nas musi wybrać najlepszą dla siebie porę dnia, gdyż może się okazać, że najlepiej biega nam się o świcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *